.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ارزش غذایی یک ظرف آجیل معادل چیست؟

یک ظرف کوچک آجیل از نظر ارزش تغذیه‌ای، دارای تقریبا۶۰۰ کالری انرژی غذاییست که این مقدار معادل دو بشقاب برنج است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ کارشناس تغذیه با بیان این مطلب گفت: آجیل‌ پرکالری است و هر گرم آن۵کالری انرژی غذایی تولید می‌کند.

لیلا شورورزی با توصیه این که در نوروز مصرف آجیل و مغزها باید به عنوان میان وعده و در حد متعادل باشد؛ افزود: چربی‌های متراکم در انواع آجیل در افزایش وزن و بروز چاقی موثر است.

وی اضافه کرد: مصرف زیاد آجیل سبب جمع شدن انرژی و چربی بیش از حد مورد نیاز در بافت‌های بدن می شود و افزایش وزن را در پی دارد بنابراین برای جبران ضررهای ناشی از مصرف آجیل، حجم مواد غذایی را در هر وعده اصلی به‌خصوص شام، کم کنید و به اندازه کافی تحرک بدنی و ورزش داشته باشید.

کارشناس تغذیه همچنین گفت: چربی موجود در انواع آجیل از نوع اشباع نشده است که کلسترول خون را پایین می‌آورد و خطر بیماری‌های قلبی و عروقی را کم می‌کند.

شوروزی با اشاره به این که آجیل منبع پروتئین، ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف است، یادآورشد: ویتامین E و پروتئین موجود در آجیل به حفظ سلامت رگ‌های خونی، کاهش فشار خون و پیشگیری از حملات قلبی کمک می‌کند و خوردن غذاهای حاوی ویتامین E از جمله آجیل، سبب کم شدن خطر ابتلا به سرطان می‌شود.

وی با بیان این که آجیل سرشار از فیبر و فیبرهای غذایی در پیشگیری از بدخیمی‌های روده بزرگ بسیار مفید است، گفت: فیبرهای غذایی، هم به تسهیل اجابت مزاج کمک و هم نوعی احساس سیری را در شخص ایجاد می‌کند و به این ترتیب مانع پرخوری می‌شوند.

کارشناس تغذیه دانشکده علوم پزشکی نیشابور با بیان این که آجیل اگر به اندازه و به‌عنوان منبع تامین کننده بخشی از انرژی غذایی روزانه‌ مصرف شود، مفید است؛ تصریح کرد: بیماران مبتلا به فشار خون بالا باید مواظب باشند؛ چون تحقیقات نشان داده است که مصرف آجیل‌های شور برای این گروه از بیماران خطرناک است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

حسینی 8 فروردين 1391
بلاخره مصرف اجیل خوبه یا بده

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.053 seconds.